28 Nisan 2010 Çarşamba

Hafif Somon Burger...

Hafif, sağlıklı, lezzetli üstelik yapması çok kolay:)


Somonu ve ekmek kırıntılarını  robottan geçiriyorum. Tabii ki ayrı ayrı:) Yalnız somona dikkat, robotta çok az tutun, bir kere dönsün yeter. Hafifçe parçalanması yeterli çok hamur olmasın. 
Tüm malzemeyi büyükçe bir kaba koyup tuz ve karabiber ilave ettikten sonra köfte gibi yoğurun. 




6 adet köfte şeklini verip fırça ile hafifçe yağladığınız tepsiye dizin.


Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 15 dakika pişirin. 


Can'ın ödevine yardım ederken fırının alarmını duymamışım. Evde kimse de haber vermeyince benimki 5 dakika daha fazla pişti. Çok pişirmemek lazım ki kurumasın:)


1 orta boy küp şeklinde doğranmış soğan,
400gr somon,
2 yumurta beyazı,
1 tatlı kaşığı dijon hardalı,
2 dilim tam tahıl veya kepek ekmeği kırıntısı,
1 orta boy rendelenmiş havuç,
2 yemek kaşığı taze kişniş,
1 yemek kaşığı zeytinyağ,
sodyumu azaltılmış tuz,
değirmen karabiber


Çok kolay değil mi? Fotoğraf altıda yazdım açıklamaya gerek kalmadı sanırım:)
Afiyet olsun:)


Biz yanında bir sonraki postta tarifini vereceğim yağsız beyaz soslu nefis patates salatası ile seviyoruz. Hiç yağsız olmasına rağmen lezzetine inanamazsınız:) 

12 yorum:

  1. İsveç malum somon memleketi.Aynı şekilde yapmaktan ve yemekten o kadar sıkıldım ki en kısa zamanda bu tarifi denemeyi düşünüyorum..Teşekkürler(imge)

    YanıtlaSil
  2. Hımmm yummiii nefis somon vardır oralarda:) Özendim:) Hiç birşey değil:) Afiyet olsun:) Oralarda Cod balığıda vardır ne çok severim. Kuzeyin balıklarında bol omega3, 6, 9...

    YanıtlaSil
  3. cod fish en sevdiklerimizden.Onunla ilgili de güzel tarifler varsa nefis olur:)Bu taraflara gezmeye ve nefis somonlardan yemeye bekleriz:)

    YanıtlaSil
  4. deniz süpersin.. en kısa zamanda tarifi eve yazıp bırakacağım.. bakalım bizdeki uygulama nasıl sonuç verecek.. bende haftaya diyetisyene başlıyorum.. üzerimde 6 -7 kilo kadar fazlalık var.. randevumu aldım.. umarım birkaç ayda verebilirim.. :))

    YanıtlaSil
  5. FashioNordic çok isterim:) Haluk'da yorumları okuyor senin yorumunu görünce artık Norveç'te de tanıdık var gideriz diyor) 8 yıl önce Finlandiya'da Roveniemi'ye yakın Nordpol'e yakın gitmiştim, donmuş gölde otomobil, dog slade ve kar motosikleti ile dolu dolu 4 gün geçirmiştim:) O dönem motor sporlarında yarışıyordum, karda otomobil kullandıktan sonra toprakta çok rahatlamıştım:) Konuyu dağıttım galiba:)

    Didem'cim niyet önemli başladıktan sonra biraz sabırla gerisi gelir:) Canın birşey çekerse diyetisyenin de önerirse sana özel reçete yaparım:) Bu arada söylemende sakıncası yoksa kime başlıyorsun?

    YanıtlaSil
  6. elinize dilinize saglık yemeklerden saglık akıyo supersiniz hepsini sırayla yapmayı dusunuyorum keske coook oncelerden baslasaydınız bize bole guzel tarifler vermeye :(

    YanıtlaSil
  7. Muhtesem bir goruntusu var :=) Belki bir kac damla istiridye sos da eklenebilir mi?

    YanıtlaSil
  8. Bu aksam denedik, tek kelime ile super oldu!! Esim de kizim da bayilarak yediler. Bizimle boyle guzel ve saglikli tarifler paylastiginiz icin cok cok tesekkurler!!

    YanıtlaSil
  9. :)Süper olur valla,Stockholm'deyiz biz bu arada.Ama bura da aynı,yılın yarısından çoğu bütün sular buz şeklinde,üzerinde kayak yapılıyor.E böyle kar buz olunca haliyle ehliyet verirken buzda sürüş dersi de veriyorlar.Sonrasında orada araba kullanmak kolay geliyor tabi insana.Trafiği ve kuralları hiçe sayan sürücüleri saymazsak tabi:)Yolunuz düşerse çok seviniriz.Güzel somonlar yeriz hepbirlikte:)

    YanıtlaSil
  10. bütün malzemeleri dün aldım bugün yapıyoruuumm =)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Deniz
    ben bu tarifi bugün yaptım,eşim Somon sevmediği için somon demedim,yiyince çok beğendi. :)Bende bayıldım,eline sağlık. Bu arada burda herhangi bir postun altına hamile iken yazmıştım. Doğumu 11kg ile kapadım ve ve 8 hafta sonra,emzirmeninde etkisiyle tam 18 kilo verdim.Görenler inanamıyor. Bire bir malzemelere,mesela elimin altında olmadığı için sadık kalamasamda burdaki tariflerden çok faydalandım. Teşekkür ederim ;)Ben sütlü çayın tarifini istiyorum. Fransa'da içmiştim çok hoşuma gitmişti.Evde denedim ama dengeyi tutturamadım tam olarak. Senin tariflerine güveniyorum,ondan sütlü çayın tam tarifini verirsen sevinirim.
    Evren

    YanıtlaSil
  12. Bu tarifinizi degisik baliklara oyle cok yapiyorum ki, tesekkur etmeyi atlamayayim diye geldim :)
    Keske yeni tarifler yazmaya devam etseniz.
    sevgiler

    YanıtlaSil