5 Nisan 2010 Pazartesi

Hafif Sloppy Joe :)

Amerikalılara özgü domates sosu, sebze ve baharatlarla tatlandırılmış bir çeşit ıslak hamburger... Haluk'un favorisi:)
Böyle göründüğüne bakmayın 6 porsiyon Sloppy Joe içinde toplam 350 gr hindi ve dana karışık kıyma ve bol sebze var. Sadece 1 kaşık da sıvı yağ:)
Kırmızı soğan evde kalmayınca beyaz soğan kullandım...
180 derecelik fırında enerjisi azaltılmış kaşar rendesi eriyene ve pitalar ısınana kadar yaklaşık 5 dakika kalması yeterli oluyor.
Fotoğraflar : Deniz Berdan
  • 3 yemek  kaşığı dondurulmuş mısır,
  • 350 gr iri çekilmiş hindi veya tavuk eti ( Ben 200 gr iri çekilmiş hindi veya tavuk kıyması, 150 gr dana kıyması kullanmayı tercih ediyorum )
  • 1 yemek kaşığı kanola yağı veya zeytinyağ,
  • 1 küp şeklinde doğranmış kırmızı dolmalık biber,
  • 1 küp şeklinde doğranmış çarliston biber,
  • 1 ortaboy küp şeklinde doğranmış kırmızı soğan,
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber,
  • 4-5 diş ezilmiş sarımsak,
  • sodyumu azaltılmış tuz,
  • 2 kabuğu soyulmuş küp şeklinde doğranmış domates,
  • 4 yemek kaşığı domates püresi,
  • 2 yemek kaşığı sodyumu azaltılmış soya sosu,
  • 6 adet pita,
  • 70 gr yağı azaltılmış taze kaşar rendesi


Tavada tavuk kıymasını 1 yemek kaşığı kanola yağı veya zeytinyağ ile tuz ve ezilmiş sarımsakları ilave ederek 3 dakika pişirin.  Biberleri ve soğanı ilave edin 3-4 dakika etlerle birlikte soteleyin ve kalan malzemeleri ilave ederek 15-20 dk suyunu çekene kadar pişirin. Kıymalı karışımı cep şeklinde bıçakla açtığınız pitaların içine koyup üzerine kaşar rendesini ilave ederek 190 derecelik fırında yaklaşık 5 dakika kaşar eriyene ve pitalar ısınana kadar pişirin.
Afiyet olsun.

Ben Hafif Sloppy Joe'yu öğle yemeklerinde yemeyi tercih ediyorum:)

13 yorum:

  1. Benim de en büyük meraklarımdan biri sevdiğim lezzetlerin hafif versiyonlarını yaratmak. O yüzden blogunuzu çok merakla takip ediyorum. Quiche'i de hemen denedim. Bence muhteşem oldu. Ama ufak bir yorumum olacak. Elle&Vire kullanma konusunda ben biraz çekimserim. Çok çok kimyasal geliyor bana (Amerika'da yaşarken ben de çok kullanırdım gerçi). Margarinin her türlüsünden uzak duruyorum ben zaten uzunca bir süredir. Quiche'i de bu yüzden Ell&Vire yerine 90 gr kadar tereyağ ile yaptım, evet belki kalorisi biraz daha fazla oldu (gerçi yine de full kalori olmadı) ama benim içime daha çok sindi. Sloppy Joe'yu bizde de çok sevilir ama ben hiç evde yapmayı denememiştim. Hemen bu haftaki menu planıma aldım (menulerimi haftalık olarak planlıyorum ben, bence en etkin skinnycook stratejilerinden biri).

    YanıtlaSil
  2. çok hoşş çok güzel çok lezzetli görünüyor ve en önemlisi çok hafif:) bunu da denicem:)

    YanıtlaSil
  3. Tek kelime ile bayıldım tam benim damak zevkim, zaten kıymalı yemek yaparken de malzemesini eklemeden kıymalı karışımı ekmek arasına koyar yerim:) Hemen deneyeceğim hatta bu akşam

    YanıtlaSil
  4. Haklısın güvensizliklerde ama bu tip ürünler tarns yağ içermediği müddetçe çok da fena değiller. İçeriğini daha çok su ve doğal aroma benzeri desteklerle hafifletiyorlar. Hatta kapağını açtıktan sonra bir süre dolapta beklediğinde üzerinde su biriktiğini görebilirsin:) Ancak yine de senin, benim gibi meraklılar için ufak bir çabayla yağı evde de hafifletebilmek mümkün:) Örneğin benim Starbucks reçetelerimde böyle bir yöntem uygulamıştık:) Ben de asla margarin sevmem ancak bunlar trans yağ içermediği için çok da fena değiller:) Yorumuna bayıldım:) Çok kişiye yol gösterebileceğine inanıyorum böyle yazışmaların, çok teşekkürler:)

    Okan : Tamam, beğendiğine sevindim:) Üşenme yap gerçekten de çok kolay ve hafif:) 6 porsiyonluk bir reçeteydi dün akşam için yapmıştım 2 tane kalınca Haluk ve Can bugün de yediler, bizde Beg'le film festivaline :)

    Dimple : Çok sevindim oranları da tam yaparsan hem hafif hem de sevdiğin birşeyi yemiş olursun:) Afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. sloppy joe'ya bayılırım, bu hafif versiyonuna da bayıldım doğrusu

    YanıtlaSil
  6. e bu pitalar bi çeşit ekmek değil mi onlarında mı lightı var yoksa:)

    YanıtlaSil
  7. The daugter of god Alexander Dumas : Afiyet olsun.

    evrim-idil : Bazı besinleri miktar ve sıklık kontrolü yaparak kullanıyoruz. Sloppy Joe hamburger ekmeği ile yapılırken biz ince yapısıyla pita kullanmayı tercih ettik. Tabii kepekli versiyonu olabilseydi çok daha iyi olurdu ama ne yazık ki piyasada yok. Aynı zamanda ekmek chefiyim gelecek postlarda kendi ekmeğimizide yapacağız:)

    YanıtlaSil
  8. A.Sben bu aksam yaptim ve cok guzel oldu aslinda ben kepekli pita alicaktim ama son anda vazgectim oglumu dusunerek 5 yasindaki cocuk kepekli sevmez diye dusundum bi dahaki sefere kendime kepekli onlara normal cok sevdik biz bu tarifi:)tek yemekle gunu kurtardim bugun de

    YanıtlaSil
  9. Afiyet olsun:) Çocuklar için çok da doğru değil kepekli ekmek aslında iyi yapmışsın:)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. En önemli sorum: Tavuk ve hindiyi kendiniz mi kıyma yapıyorsunuz, yoksa yapan bir yer var mı?

    Bu arada blogunuzu yeni gördüm. Benim blogumun ismini siz daha çok hakediyorsunuz herhalde:) Ben de başlangıçta gayet hafiftim, ama sonlara doğru işin ucu iyice kaçtı:)) (Bakınız şekerpare, revani, tuzlu kurabiye...)

    YanıtlaSil
  12. Duygu'cum emin değilim, diyet merkezim varken küçük çocuklarda demir emilimini azalttığını duymuştum. Sen yine de bir diyetisyene doğrulat derim.

    Gia eğer o gün kullanacaksam kasabıma yaptırıyorum. Hindi ve tavuk kıyması buzluğa girdiğinde kötü oluyor. İstersen şef bıçağı gibi keskin ve rahatça kullanabileceğin bir bıçağın varsa kendin bıçağın arkasını oynatarak kıyma haline getirebilirsin kolaylıkla:)

    YanıtlaSil
  13. Gia yok ama hiç bir besin yasak değil ki:) Sadece sıklık ve miktar kontrolü gerekiyor revani ve türevleri için. Ayrıca onların hafif versiyonlarını yapabilirsin:)

    YanıtlaSil