26 Kasım 2010 Cuma

Doldurulmuş hafif bütün tavuk...

Tavuk sevengillerdenim:) Ama öyle markette satılan bembeyaz, tadı olmayan tavuklardan değil. Kasabıma gelen organik, doğada olduğu gibi sarımtırak eti olan, tavuk gibi kokanlardan hani:) Çoğunlukla tavuğu but veya göğüs olarak pişirirken misafire veya büyük aile yemeklerinde gögüs ve but tarafından et alternatifleriyle hem görsel, hem de malzemesinin çokluğuyla bütün pişirmeyi tercih ediyorum. Üstelik içindeki malzemeyi tavuk yanında servis etmek hoş oluyor:)  Merak etmeyin hazırlaması ve pişirmesi çok kolay:)
Bir büyük soğanı resimde olduğu gibi doğrayıp, gördüğünüz oranda tereyağ ile hafif ateşte pişirin.
Tavuğun iç malzemesi için: 150 gr kepekli ekmek kırıntısı, sotelediğimiz soğanlar,  1 limon kabuğu rendesi, 2 yemek kaşığı maydonoz, 1 tatlı kaşığı taze kekik, 1 tatlı kaşığı taze adaçayını resimde gördüğünüz gibi doğrayın ve bir kasede karıştırın.
Bir orta boy bütün tavuğu ( 1.5, 2 kg kadar ) sodyumu azaltılmış tuz ve değirmen karabiber ilavesiyle  fırınlayacağınız tencerede veya büyükçe bir tavada orta ateşte rengi dönene kadar pişirin. Her tarafı için 3'er 4'er dakika kadar. 
Normalde daha çok kızarmış severim ama bu defa aile yemeğine yapmıştım: Büyükler çok kızarmış sevmediği için ocakta az tuttum ama yakmadan nar gibi kızarmış olmasını tercih ederim doğrusu:) Sonra nasılsa fırınlanıyor ama öncesinde ocakta kızartmak inanılmaz bir fark katıyor :)
Ocakta ön pişirme yaptığımız tavuk hafifçe soğuduktan sonra karışımı içine doldurup doğal ve boyası olmayan bir iple resimde gördüğünüz gibi bağlarsanız pişme esnasında dağılmaz. 25 gr tereyağını pişirme tenceresine sürün. Önceden hazırladığınız 350 ml tavuk suyunu ilave edin ve önceden 180 derece ısıtılmış fırında 1.45 dakika pişirin. İlk olarak kapağı kapalı pişiririken sonyarım saatinde kapağını açarak üzerinin kızarmasını sağlayın. Tabii her fırının huyu suyu farklı olduğu için süreleri kendi fırınınıza göre ayarlamalı yemeğinizi takip etmelisiniz:) Tavuk suyu yoksa normal su da kullanabilirsiniz ama üşenmeyin önceden bir tavuk gögsü veya butu ile kırk dakika haşlayarak hazırlayabilirsiniz. Üstelik haşlanmış tavuk parçasını daha sonra hafif bir sandviç veya salata da kullanabilirsiniz:)
Afiyet olsun:)

13 yorum:

  1. acıktım ımm lezzetli görünüyo :)

    YanıtlaSil
  2. selam
    postlardan anladıgım kadarıyla siz de benim bolgemde oturuyorsunuz
    Bebekteki kasaptan mı alıyorsunuz tavugu,degilse neresi ogrenebilir miyim lutfen?
    bende de bir 3 yas tavuk canavarı var da:)
    simdiden tesekkurler
    sevgiler
    Neslihan

    YanıtlaSil
  3. O kadar açım ki bunu görünce daha da acıktım:)

    YanıtlaSil
  4. dönem dönem şehir dışında yeme fırsatı buluyorum bu tip leziz, plastik olmayan tavukları!bu tip tavukların, kokusu da suyu da bir ayrı oluyor! içini doldurmak bir yana aklımda bir de şu tavuk pişirme apartı ile fırınlama var, içten dışa pişmesi için seramik kap ile! afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  5. gerçekten kolay ve güzel bir tarif
    özellikle çalışan anneler için ideal
    hem çocukların yemesi için sağlıklı hem de kolay
    daha ne isterim ki?:)

    YanıtlaSil
  6. Genelde kasaptan tüm tavuk almam :) parçalanmış ve ızgaralık tercih ederim ama evde misafirlerin getirdiği 2 tüm tavuğum var nasıl yapsam diye düşünürken harika fikrinizle derdime çare oldunuz ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. yarın pazar keyfımı bu tavukla yapmayı dusunuyorum bakalım usenmezsem ama mutlaka deneyecegım mutlaka bayıldım :)

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli görünüyor :)
    Kasabın yerini benim de öğrenmem mümkün mü?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Deniz,

    Hafif tariflerini begeniyle takip ediyorum.Tavugu suda pisirirken/haslarken icine birkac defne yapragi,kakule,uzerine saplanmis 7-8 adet karanfilli orta boy sogan eklerseniz inanilmaz guzel bir aroma veriyor! Deneyip yanilmamaniz dilegiyle

    pinyatalife.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. yaklaşık bi saattir deli gibi blogda kayboldum! karnım acıktı! daha guzel yapılmazmış bunlar.

    YanıtlaSil
  11. merhaba, link bankasındaki isimleri gezerken sayfanızla tanıştım...umarım gecikmedim...bütün tariflerinizi gezdim ...sanki uzun zamandır yazmıyorsunuz.yinede tavuk sever biri olarak bu tarifinize yorum bırakmak istedim....ellerinize sağlık...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  12. Bu blog 26 kasımda bitmiş olmamalı..

    YanıtlaSil
  13. ne güzel bir blogtu bu blog...

    YanıtlaSil