27 Temmuz 2010 Salı

Göcek hafif ve formda 2

Malum biz kadınlar regl, besin intolerans, tuz, lodos, güneş kısaca her şartta, havadan sudan sebeplerle şişeriz. Tabii bende birkaç gündür şiş hissediyorum. Benim ki neden mi? İnek sütü, tahıl ve tavuğa intoleransım var üstelik malum güne 3-5 gün kaldı, güneşleniyorum, uçağa bindim derken bu liste uzar:)
Peki ben ne yapıyorum? Bu gün için Sabah bir demet maydonozla hazırladığım 3 kaşık lor peyniri (inek sütüne intoleransım olduğu için keçiden) baharatlar... 
- Normal şartlarda maydonozu daha az kullanıyorum ama bu defa böyle, amaç belli:)
Size hep bahsettiğim pembe domatesler, nefis gerçekten.
Ve tabii sütlü çayım, Ama bu tamamen sevgiden içiliyor, şu an bir görevi yok.


Şimdi ben maydonoz dışında ödem atmak için ne yapıyorum, tabii burda size mucize üzümün çöpü kirazın sapı karışımları değil çoğumuzun bildiği ama belki uygulamada farklı detaylar vermeye çalışacağım...
Hepsini bir arada değil ancak;
Maydonoz, ananas, yeşil çay ve bol su içerek, en önemlisi de bana ödem yapan besinleri keserek...
Yalnız hiç birşeyi abartmamak lazım, örneğin günde en fazla 2 bardak yeşil çay içiyorum, neticede diüretk ve gerekenden fazlasını içmek vücuttan fazla su atılmasına yol açar ancak su bir taraftan gider öbür taraftan gelir. Önemli olan ödemi atabilmek değil mi?
Ben yeşil çayın tadını sevmediğim için içine mandalina doğruyorum. 
Ara öğün : Bir dilim ananas, bir kase yağsız yoğurt - kilo verme evresinde Danone'nin 4'lü küçük kutularından biri...
Öğle : Tavuğa intoleransım olduğu için bir müddet etli salata. En yağsız ette bile yağ olduğu için dışarıda yerken sossuz söylüyorum, sosumu kendim yapıyorum. Limon suyu veya balzamik, splenda ( her tatlıda tuzlu, her tuzluda tatlı, limon veya balzamiğin asitini dengeliyor, özellikle yok denecek kadar az yağ kullanıldığında hayat kurtarır ) Çay kaşığının ucuyla zeytinyağ, sos limonlu ise 1 çay kaşığı hardal.
Şefinin değişmediğini öğrenince Göcek'teki Roka'nın yerine açılan restoranda yedik. Geçen yıllardan benim sistemimi öğrendiği için çok rahat ediyorum onunla:)
Ve işte yine o:) Bu defa açıklığını ve süt oarnını soranlar için fotoğrafını çektim:) Benim potansiyelime göre küçük bir fincan ama yemekte bununla 3 tane içtim:)
Peki Ponpon ne yedi? Bizim şef menüde olmayan biz gidince hep yaptığı Ponpon'unda çok sevdiği kıymalı kabak yemeği...
İnanır mısız Can öyle patates kızartması, hamburger filan hiç sevmiyor. Mini minnacık halinden beri öyle alıştırmıştım, öyle de gidiyor:) Benimki yemiyor ama diyenler peki çocuğunuza yaptığınız yemeği sizde yiyor muydunuz?

Akşam yemeklerinde çok büyük olduğu için makinayı yanıma alamıyorum ancak nefis buğulama fangri yendi:) ( buraların balığıdır lagos balıgı gibi )

10 yorum:

  1. hmm mükemmeller hepsi de afiyet olsun.. O maydanozlu ve lorlu karışımı kepek ekmeğinin üzerine koyup fırına verirseniz daha çekici ve lezzetli oluyor. (:
    yeşilçayın için bir tane karanfil ile acı tadını alabilirsiniz ;)
    Göcek günlerine devam, iyi tatiller (:

    http://kuvettekisaskinbalik.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. benim bi sorum var
    ben amerikada yasiyorum. dogal olarak oyle he deyince lor peyniri bulmak cok zor. acaba onun yerine ricotta peyniri kullansam olurmu? turk marketleri var ama surekli gidemiyorum.
    daha oncede cafe fernandonun blogunda okumustum lor peynirinin yerini ricottayla doldurabilirsiniz diye ama birde sana sormak istedim. yada lorun yerine onerebilecegin baska peynir??
    tesekkurler...

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun- hakikaten maydanozun diüretik olduğu kesin, ben de suyunu sıkar, salatalık ve limon suyu beraber tüketirim böyle günlerde. Ama şu bir gerçek ananasa bayılsam da migreni tetiklediği için fazla yiyemiyorum. Yoksa hem tat, hem doku hem de faydaları mucizevi. Ve sonradan öğrendim ki doktorlarda yoğun kokusu sebebiyle migrenlilere kesinlikle tavsiye etmiyor.
    İyi tatiller,
    http://www.sutumesarellemekarisma.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. DB Junk'u da, bu blogunuzu da hergün takip ediyorum. biraz kıl da olsa bir yorumum var: "intolerans" kelimesini beğenmedim:) (diceksiniz o kadar şey yazıyorum bula bula bunu mu buldun yorum yapmak için ama evet. kıl bi yorum olcağını baştan sölemiştim zaten:)
    iyi tatiller!

    YanıtlaSil
  5. Deniz Hanım,
    İki blogunuzu da ilgiyle okuyorum. Güzelliğinize ve tarzınıza diyecek sözüm yok. Ancak yazdıklarınızın daha anlaşılır ve kaliteli olması için, özellikle bazı cümlelerinizde modifikasyon gerekiyor. Mesela "Bizim şef menüde olmayan biz gidince hep yaptığı Ponpon'unda çok sevdiği kıymalı kabak yemeği..." cümleniz. Şöyle olmalı değil mi? "Menüde olmayan ama bizim şefin biz gelince hep yaptığı, Ponpon'un da çok sevdiği kıymalı kabak yemeği..."
    Doğal olmak adına cümlelerinizi rötüşsuz yayınlıyorsunuz. Tamam, üslubunuz hoş. Ama bu yanlış yazımlar ve kelime sıralamaları size yakışmıyor.
    İyi tatiller..

    YanıtlaSil
  6. Ben de sevmiyom yeşil çayı.Ben bu yeşil çay içme işinin biraz abartıldığını düşünüyorum.aşırı bir yönlendirme var yeşil çaya.Ama Çinliler bile bizim kadar yeşil çay içmiyor.Onlar çay ikram ettiklerinde bizim siyah çayın daha açık renklisini sunuyorlar.Çay demek onlarda sadece yeşil çay demek değil onlarda.

    YanıtlaSil
  7. Deniz ablacım,
    Hani sağlıklı beslenme günlüğü düzenleyecektik?Yarım kaldı ne yapacağız?Ortada bıraktınız bizi.Lütfen yine skinnycooka döner misiniz?????? Bekliyoruz güzel bilgilerinizi.Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ben bayılıyorum hem DBJUNK hem de Skinnycook bloglarına... Şu maydanozlu salatadana caip canım istiyor. Bu akşam deneyeceğim. paylaşımlar için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  9. Deniz hanım, yeşil çayı size sevdirecek bir marka biliyorum; Çaykur teneke kutu yeşil çay..Kesinlikle çok güzel bir tadı var denemenizi öneririm.Diğer markalar acı-veya bazen iç kaldıran garip bir tada sahipken bu çay enfes.İnanın çok memnun kalacaksınız mandalinaya bile ihtiyaç duymayacağınıza eminim
    Senem

    YanıtlaSil
  10. ben de pırasa sevmeyen kızım için; pişirirken içine pirinç yerine erişte attım. bayıla bayıla yedi...yediremeyen anneler denesinler...

    YanıtlaSil